camillajarnedal.blogg.se

Fredag kväll
God kväll i stormen.
Idag var sista dagen på veckans utbildning och jag är numera certifierad instruktör inom YAM-metoden 😉 Med andra ord, jag får hålla i programmet med ungdomsgrupper (YAM = Youth Aware of Mental health).
Idag var det en kortare dag än under resten av veckan och jag hade bokat in en träff med min föräldralediga kuratorskollega efter, och vi pratade bort nästan 2h, mycket trevligt 🙂 Ser fram emot när hon kommer tillbaka till jobbet.
 
Därefter åkte jag hemåt och till stallet. Rejält blåsigt idag som sagt, blåst upp till 25 m/s och det håller i sig under morgondagen med tror jag. Igår hann jag rida innan det började dra igång riktigt med stormen (och det gick bra, hon var duktig - jag fick bara inte till formen helt utan hon blev lite kort och ihopkrullad, jag lyckades inte helt hålla henne framför mig i traven men galoppen var bättre). När jag kom till stallet förut blåste det skitmycket men jag gick bort till ridhuset och kollade hur mycket det lät i ridhuset (blåser det från "fel" håll så slår det i plåten och låter mycket) men det var ändå rätt lugnt där så det var inga problem att rida. Fick henne mer framför mig i traven idag och stallägaren som var med och tittade tyckte att formen var bättre idag än igår. Galopperade på lite mer längs långsidorna för att få igång ångan lite, och sen red jag övergångar trav-skritt-trav för att ha henne uppmärksam och på hugget. Kändes bra!
Imorgon har jag utsläppet på morgonen så är i stallet vid 7, har ev tänkt att hon ska pausa från ridning imorgon men får se hur jag tänker på eftermiddagen. Eventuellt har vi lite Norrlands-besök på eftermiddagen så det kanske är trevligt om jag är hemma och visar mig lite med 😜
 
Två suddiga från passet igår kväll.
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress