camillajarnedal.blogg.se

Senaste nytt

Ja, för ett tag sedan skrev jag om att jag hade lite saker på g, och vad var det då?
Jo det var den här lilla damen som ramlade in i bilden.

 
Erika som har min Hottie på foder hörde av sig för ett tag sen och undrade hur det gick på hästfronten -hade jag nån häst? Hon hade en idé - eller ja, fråga. Hon hade en häst hon kände just nu inte hanns med så som hon önskade, och hade funderat lite på hur hon skulle göra, men så kom hon på att hon kunde ju fråga mig! och hux flux stod det häst i stallet igen! nej inte riktigt så hastigt kanske, jag har åtminstone varit och provridit henne innan iallafall 😉
 
ScillaFay heter hon, ett sto f-12 e: Shooting Star ue: Don Shufro. Nätt, något mindre modell (mätt idag till 162cm), haft föl efter treårstest så har haft ett träningsuppehåll och har då hamnat lite "efter" andra jämnåriga av naturliga skäl. Gick fyraårs förra året som femårigt fölsto. Hon är en känslig liten fröken med en och annan räv bakom öronen, men den här gången vet jag ju det i förväg och kan gå in med den vetskapen. Hon rör sig fint och tycker det är kul att jobba och få en uppgift så tror detta blir bra så fort jag hittat knapparna ordentligt.
Hon kom idag och det har *peppar peppar* gått jättefint, vi joggade en stund när hon kommit och hon skötte sig strålande trots nytt ställe och rejält blåsigt. Sen fick hon gå ut i hagen och även det gick lugnt, hon hittade en massa gott gräs som höll henne sysselsatt.
 
Oväntat och oplanerat, men spännande och kul att få chansen att låna den här lilla pärlan.🤗
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress