camillajarnedal.blogg.se

Återbesök
Då har vi varit iväg på återbesök med fröken Strut-öra ;)
Hältmätning med sändarna igen, longering och böjprov. Stora framsteg! Sändarna gav inget utslag, hon seglade runt på longeringen (kanske något överladdad, men enligt veterinären med mycket bättre kvalité på traven trots tufft underlag -hårt underlag-). På böjprovet var hon liiite öm vid böjningen men klart bättre än förra gången då hon hoppade iväg samt sparkade efter veterinären.
På ultraljudet var kotan nästintill bra, veterinären var mycket överraskad över hur bra det blivit såhär snabbt, man brukar sällan se en så snabb läkning. Ligamenten i hovleden hade inte läkt så fantastiskt som kotan men det var på g, men vi har en bit kvar.
Blev en omgång stötvågor på ligamenten i hoven, sen får hon vila i lilla hagen i 4v till, skritt för hand (uppsuttet om jag vågar :angel:) och återbesök om 4v.
Ser det bra ut då får jag börja trava :banana:
 
 
Och nu ska jag själv uppsöka jouröppen vårdcentral, varit förkyld/sjuk i snart 5v och nu den sista omgången så har jag haft en förjävlig hosta -och inatt har jag nog fasen gjort sönder något, höger sidan av bröstkorgen gör så ONT -gör ont att andas, röra sig och framförallt hosta (och det gör jag ju hela tiden). Så, jag är inte så himla på hugget just nu...
 
Caroline och unghästen Stina

Härligt att det går framåt! Vet hur slitigt det är (mentalt om inte annat) att rehaba en häst och hoppas-hoppas att allt ska se bättre ut på veterinärbesöken, så, bra jobbat får man säga! Hoppas det går bra med dig också och att du intebåkt på lunginflammation eller något sådant :(

Chessikatt

Så skönt att det går på rätt väg med hästen!!

Maria Dottori

Hej,
Jag hittade din blogg när jag var ute och sökte på ligamentskada och häst. Har läst det du skrivit om Ida och beklagar att hon blev såpass mycket sämre att du var tvungen att låta henne somna in. Så ledsamt att läsa det :(
Skulle väldigt gärna vilja komma i kontakt med dig (om du vill och har lust). Vi har en 6-årig häst där man nyss konstaterat en blödning/skada på ett kollateralligament insida höger kota fram. Skulle vilja höra lite med dig då du ju har gått igenom detta med rehab och ligamentskada. Jag lämnar min e-post här och om du vill får du gärna höra av dig till mig via den. Hälsningar Maria

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress