camillajarnedal.blogg.se

Tisdag - utflykt och laddad häst
God kväll!
Idag har jag varit inne på jobbet, väldigt lugnt var det och ja, det är rätt skönt. När jag jobbat färdigt åkte jag på en liten utflykt, en kompis är på tredagars dressyrkurs på stallet där jag jobbade för ett antal år sedan.
Klart jag svängde bort för att titta på hennes träning! Såå, jag tillbringade en stund av eftermiddagen i en soffa i ridhuset, kaffekopp i handen och bra sällskap - känner dottern i familjen väl och även tjejen som jobbade där efter mig (och som efter det utbildat sig till beridare i Tyskland), båda var där så vi snackade ikapp oss lite.
 
Efter träningen åkte jag till Ida, ingen lastning idag men jag skulle rida istället. Jag hade en plan för passet men fick planera om. Ida var väldigt laddad och på tårna, nervös rent av. Hon hade jättesvårt att spänna av och gick och småsprattlade hela tiden, tvärstannade för två stolar som inte stod exakt som de brukade osv. Blev inget särskilt bra pass direkt men hon fick röra sig iallafall och jag avslutade med att skritta lugnt förbi det farligaste stället åt båda hållen. Jaja, sånt som händer. Nya tag imorgon.
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress