camillajarnedal.blogg.se

Hästig helg
Jag har haft en riktigt hästig helg där jag varit hästvakt till en kompis 4 hästar fre-sön. Härlig helg med ridning av fina hästar i nästintill sommarväder 😎
Har haft en liten "loop" av vem som ska ridas för jag har inte ridit allihop utan ridit två per dag och varvat mellan dem. I fredags red jag Calle som var lite uppe i varv för det var mycket att titta på, bl.a hoppades en häst samtidigt som jag red och då blev han lite spänd. Igår var vi själva på banan och då var han lite mer avspänd redan från start och jobbade på bra. Red sedan den stora fuxdamen som jag red för första gången förra veckan. Vi kom mycket bättre överens nu och jag hittade knapparna bättre än sist.
 
Idag red jag fuxdamen igen och även DD, som båda var rätt pigga och "på", men de hittade inte på något bus utan blev istället sådär ni vet - "frustiga" och lite sprattliga 😜 Fina båda två, stoet jobbade jag mycket i galopp och det kändes som att jag kom till ridning bättre där. DD vilade igår så hade lite extra energi men den kunde vi omsätta i lite skolor som krävde energi. Himla trevlig och positiv häst. Idag fick även 4-åringen JD gå ett litet pass på lina. Det är den snygga svarta nedan som försöker nypa mig i örat 😉
 
Jag är nöjd och välrastad kan man väl säga, och det börjar kännas som att en lätt avsomnad ridkänsla börjat vakna så smått och återkomma
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress