camillajarnedal.blogg.se

SUN-day :)
En jättehärlig dag idag!
Jag åkte söderut strax efter 10 och handlade med lite fika på vägen. Mötte upp Tina i stallet vid 11 och kikade runt lite. En häst hade åkt till nya ägare strax innan jag kom och hon höll på att städa ur hagen. Efter lite fika på en bänk i solen tog vi in två hästar och gav oss sedan ut på en uteritt ihop med en annan tjej från stallet. Tina på C (som inte är en supersäker uterittshäst) och jag på ett sto e: Desperados som jag inte ridit innan. En stor dam på 175-nånting och inte så mycket intresse av att vänta in sina lite långsammare kompisar kan man väl säga 😆 Hon ska vara väldigt fin att rida på bana, och jag har sett film på henne (och hon ser trevlig ut) - får se om jag får känt på henne i dressyren med någon dag.
Efter vår tur ute var det hästskifte och jag fick en valack e: Daytona som jag inte heller ridit innan. Nu blev det ett pass på utebanan i solen och det var härligt, men sååå varmt! Han var en väldigt trevlig bekantskap, lätt för hjälperna och fin bjudning. Kul! Tina tömkörde en 4-åring e: Bretton Woods medan jag red och den var inte tråkig att se på kan jag säga, kolsvart med lite vitt och rörde sig super 😍
+18 var det när jag åkte från stallet, välkommet men oväntat. Var ju liksom -8 på morgonen för bara nån vecka sedan.
 
På kvällen var jag och Calle ute och gick i en timme ungefär och nu börjar det dra ihop sig till sovdags. Han ska till Malmö imorgon för jobb och här drar ju också arbetsveckan igång.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress