camillajarnedal.blogg.se

Tisdag
Trevligare väder idag, igår ÖSregnade det nästan hela dagen. Usch...
Idag började jag dagen segt med att sitta 40 min i stillastående kö pga en olycka och sedan ett asfalteringsjobb på infarten till jobbet... men sedan när jag väl kom fram har jag jobbat hela dagen (som vanligt alltså), halva dagen på ena jobbet och halva på andra. Blir samma imorgon men jag byter ordning på dem.
 
I stallet så körde jag liknande upplägg som igår, fick ta lite draghjälp in i stallet men då gick det smidigt. Svampade av benen och doppade svansen (som var riiiktigt smutsig, det var som att hon hade dragit den i leran). Sen bestämde jag mig för att det var dags att besöka ridhuset. Gick bort och tände + öppnade portarna i förväg så det bara skulle vara att gå in och sen gick jag tillbaka och tränsade henne i boxen. Snurrade runt lite först men när jag fick tyglarna över halsen så stod hon stilla och var lätt att tränsa.
Det var ju kolsvart när vi gick bort till ridhuset men hon hängde med ändå och rätt vad det var så var vi inne i ridhuset. Scary scary ;) Nä, men hon gick på lite darriga ben - men gick runt och kollade läget medan jag förklarade att detta är ett av ställena där man brukar jobba och hitta på grejer.
Longerade henne lite smått och här märktes spänningen i att hon inte ville trava utan skrittade bara större och större steg ju mer jag drev. Alltså ärligt talat, jag har aldrig sett en häst med sån skritt. Den är ENORM.
Efter en stund fick vi sällskap av en annan häst och det gick också bra, lite spännande såklart när dörrarna öppnades men hon behöll fattningen.
Fick lite trav ändå och hon travade åt båda hållen innan vi avslutade, krånglade oss ut genom portarna och tillbaka till stallet. Där tänkte hon sig inte för utan klev rakt in utan tvekan, kom på sig själv lagom till vi kom fram till boxen så där tog det stopp, i sådär 5 sek innan hon följde med in. Tränsade av och klädde på täcket igen och sen var vi klara för dagen
 
Imorgon är ridhuset bokat på kvällen så vi hittar på något annat då. Kan bli en träningsvända på stallgången och kanske att jag lägger på dressyrsadeln. Vi får se.
 
Liten bild från när hon precis klivit av transporten
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress