camillajarnedal.blogg.se

Tävlings- och semesterdagar
Igår eftermiddag kom jag hem från ett par dagar i Laholm. Åkte ner så jag var nere torsdag kväll och där mötte jag upp Tina med Calle-hästen. Torsdagen var mest installering av häst och folk, Calle hade fått en plats i tältstallet och först tänkte vi att "nej, skit också, detta kommer ju bli supervarmt" men faktum är att det höll sig ok. Att säga att det var svalt vore att ta i men det var svalare än utanför iallafall. Vi hade en husvagn att bo i och första kvällen invigde vi köket och lagade mat som vi åt runt kl 22:30...

På fredagen var det tävlingsdags på förmiddagen och det var en utmaning i värmen men de höll ihop och tog en sjätteplacering i MSVB:2. Efter starten åt vi lunch på tävlingsplatsen och därefter hoppade vi i bilen och rullade upp till Falkenberg och ett litet besök hos Hottie and friends. Där någonstans toppade vi dagstemperaturen, 35 grader 😅😵 Hottie såg lika välmående ut som alltid, blank pälsen och rund (även om rundheten var lite i överkant. De har fått hålla igång lite ridning på henne ett par gånger i veckan för att hålla magen i schack - hur man kan bli så fet när det inte växer något är ju en gåta). Hon ska dräktighetskollas 90-dygn snart och vi håller tummarna för fortsatt dräktighet. Tittade även på fölen och nu fick jag se Donnas föl som inte var fött sist jag var där. En nyfikne men lite blyg hingst. Jättesöt och jag har sett honom röra sig på film, rör sig riktigt bra med - kul!

När vi åkte från dem så svängde vi ner till Skrea strand för bad och glass. Kan säga att vi var inte ensamma där, helt packat med folk! Varmt i vattnet men det svalkade lite ändå så vi orkade köra tillbaka.

Tillbaka på tävlingsplatsen så tog vi hand om Calle, promenerade med honom och fodrade. Hann se lite fler ritter och sedan framåt kvällen så gav vi oss ut på utflykt igen. Denna gång till Mellbystrand där vi hälsade på vänner till Tinas föräldrar och där åt vi tacos i trädgården. Lite senare lånade vi cyklar och rullade ner till stranden för ett kvällsdopp, raka vägen var det. Kom ner lagom till solnedgången :)

På lördagen var det inte tävling förrän på eftermiddagen så efter morgonfodring tog vi lite sovmorgon och sen hade vi det rätt lugnt under förmiddagen, tittade på andra ritter och laddade upp. Lika varmt även lördag, blåste litegrann som tur var men det fanns nästan ingen skugga någonstans. Olidligt varmt.
Denna gång var det dags för MSVB:3 och det blev ingen rosett men de kom 3a (bara två placerade) så vi var nöjda ändå!

Efter tävlingarna stod vi inte ut i värmen längre utan åkte återigen till Mellbystrand, lånade cyklar och stack ner till stranden. Där låg vi och solade (sov :p) tills det började bli dags att dra sig tillbaka för den gemensamma middagen på tävlingen.

Söndag var en tidigare start, kl 10 var det dags så vi var igång vid 8 ungefär. Snäppet svalare än dagarna innan men ändå runt 27 grader. Calle var inte särskilt trött utan var på hugget och körde på.
Vinst i MSVB:4 blev det och även vinst i den totala MSVB-cupen!

Lyckad helg med både häst och semester!