camillajarnedal.blogg.se

Veckan som varit
Det var lugnt med Callehästen, Tina tittade till honom på söndag kväll och det märktes inte något av dagens drama. puh!
Mån-tis var jag och Calle ute på Skaftö, åkte ut på holmarna och badade med familjen. På onsdagen var jag uppe tidigt och åkte med Ylva på tävling. Två starter gjordes. Var första tävlingen för iår så hästen tyckte domaren var lite läskig och ville inte riktigt gå ut till staketet ;)
Torsdag var det också tävling men då strök hon sig från ena klassen och red bara en, det fick räcka i värmen. Hade rätt tidig starttid ändå så jag var hemma relativt tidigt, var hemma ett par timmar och sen åkte jag tillbaka ner till tävlingen för att hjälpa Tina med Calle. Tävlingsplatsen ligger bara en dryg kvart från mig så det var smidigt och lagom avstånd :p
Calle tyckte inte värmen var så jobbig utan var pigg och busade tom lite i galoppen. Men han skötte sig fint ändå och sprang in på en andraplats i MSVB:3. Kul!
 
Igår drog Fallens Dagar igång här i Trollhättan och vi gick ner en sväng på kvällen för att lyssna på The Sounds och Takida. Mycket folk på Takida och gött väder, trevligt trevligt.
Ikväll har vi bokat bord på Pinchos så det blir också trevligt att äta ute. Haha, när jag bokade bord så var det ganska fullbokat (så vi fick redan kl 17) men då visste jag inte att det var Fallens Dagar, det förklarade ju varför liksom...
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress