camillajarnedal.blogg.se

Varma dagar!
Jag har en riktig hästvecka denna veckan. Mycket egen ridning och på lördag förmiddag ska jag följa med på tävling är det tänkt.
I lördags red jag ju Aprilia och Calle som jag skrev om, på söndagen red jag Calle och Despina. Calle var då lite tröttare än på lördagen när han var pigg, men gick helt ok ändå. Despina var pigg och på hugget så vi jobbade på ordentligt. Även Woody var ute och rörde på sig men bara på lina. Han skötte sig fint iallafall även om vi inte var så avancerade ;)
 
Igår var jag ute igen efter jobbet. Nu hade jag värsta lyxen och blev servad av en tjej som praktiserar hos Tina. Så hon hade en häst klar när jag kom från jobbet och sen hade hon nästa klar när jag ridit klart och så bytte vi bara. Lyxigt! sån service är man inte van vid 😉 Det var sjukt varmt och svetten rann på både mig och hästarna kan jag säga. Gällde att ha vattenflaskan nära för egen del och hästarna fick duscha efter passet. Jag red Daydreamer och Despina. Daydreamer blev skitfin när han kom igång, uppe och framme i formen och jobbade jättebra. När jag red Despina longerades en häst samtidigt som var lite busig trots närmare 30 grader så hon tappade lite fokus när den brallade iväg, men hon gick ändå bra utifrån förutsättningarna (och att jag var lite trött och varm :p).
 
Ikväll har jag ridit Aprilia och hon kändes lite matt, men inte så konstigt för det var lika varmt idag. Galoppjobbet gick bäst så vi la lite mer energi på det. Henne rider jag på måndag nästa gång.
 
Imorgon blir det "vilodag" för mig tror jag. Ska rida hos Tina på torsdag och sen ska jag klämma in lite islandshäst också men det blir någon annan dag lite senare i veckan. Det verkar bli liiite svalare då och det är nog inte fel, Bassi har fortfarande en del päls kvar och skulle nog inte jubla över ett dressyrpass i 30 graders värme, inte hans grej liksom 😆
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress