camillajarnedal.blogg.se

Sadelinpassning

Sadelinpassning igår, och jag hade sån tur att min egen sadel låg bra på henne. Gunilla som jag köpte sadeln av var ute och kollade av den. Liiiite vid i fram men tanken är ju att hon ska muskla på sig med träning och fylla ut lite mer, och sadeln låg stilla under ridning samt klämde inte när jag satt på så vi ändrade den inte. Sen blir det en uppföljande kontroll längre fram när sadeln "satt" sig lite mer.

Scilla uppförde sig väldigt bra igår så jag var himla nöjd efter, hon var lugnare på stallgången då det var ett par andra hästar inne (lite läskigt att vara själv) och efter att jag plockat av bakskydden när vi longerade gick även det bra. Haha, bakskydd var inget för henne - möjligtvis riktigt mjuka luddtofflor men de skydd hon hade igår var inte populära. Efter ett varv i trav var det bara att hala in henne och ta av dem, hon sprang och skakade på bakbenen så som en katt gör när den skvätter bort vatten :grin:

Ridningen gick också bra, lite småspänt i början men hon slappnade av bra och fick igång lite bjudning. Hon kan lätt bli lite tryckig för skänkeln så där är ett utvecklingsområde, att komma till att fram är alltid fram, och få ett lite kvickare svar på mindre hjälp.

Idag kör vi på igen och hoppas på lika lugn häst som igår så att vi kommer igång på riktigt och kan jobba framåt.

 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress