camillajarnedal.blogg.se

27 april
Tillvaron har fortsatt i högt tempo sen sist. Tiden bara rusar iväg!
Under påskhelgen var vi ut till Skaftö och njöt lite av det fina vädret och sedan drog veckan igång igen. Min syster fyllde år på tisdagen så efter jobbet åkte jag ut till henne för lite födelsedagsfirande. I torsdags blev det en väldigt lång jobbdag och jag kom inte ifrån jobbet förrän klockan 22 (började 7:30) så jag var rätt seg igår morse. Haha får skylla gårdagens missöde på det ;) Vi var på utbildning kring schemaläggningsprogrammet som används och ja, utan att bli långrandig så lyckades jag och min närmsta kollega trycka på fel knapp (men utbildaren SA faktiskt: "Tryck på beräkna" - så vi tryckte) och med detta tryck klarmarkerade vi schemat för nästa schemaperiod. Inte bra. Gick att ångra men då försvinner alla eventuella ändringar och justeringar tydligen 😒
Panikmaila schemaläggarna och be tusen gånger om ursäkt och lova att aldrig trycka på några knappar igen... De var snälla och förstående och det hände inte så mycket som tur var, de hade inte hunnit så långt med schemat.
Lite komiskt är att våra schemaläggare sitter i samma rum, mittemot varandra - jag kan nästan se framför mig hur de himlade med ögonen i stereo när de samtidigt får våra panikslagna mail...
 
Idag har jag inte gjort så himla mycket, varit på gymmet och tagit en tur i biltvätten (hör och häpna!). Bilen är nu vit igen ;)
Efter två väldigt varma och soliga veckor har det svalnat lite och regnar faktiskt just nu. Välbehövligt, sköljer bort lite pollen och jag tänker på alla som oroar sig för bete och höskördar iår...
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress