camillajarnedal.blogg.se

Long time no see
Ja nu var det verkligen längesedan jag skrev något. Massor har ju hänt sedan dess såklart.
När jag skrev sist så hade vi precis flyttat och var mitt i allt med att landa i nya boendet. Nu har vi bott här ett tag och trivs jättebra. Jag jobbade som enhetschef och det uppdraget (var ett vikariat) avslutade jag 1/12. Valde sen att inte gå tillbaka till min tjänst som arbetsledare utan det slutade med att jag gick tillbaka till skolan men nu som administrativ samordnare. Jag har en skoladministratörstjänst på 65% och resterande 35% är "annat", jag har bla uppföljningsansvar för köpta skolplaceringar, ordnar med elevresor osv.
 
När jag skrev sist så hade jag ett häst- och riduppehåll men ganska snart efter flytten så började jag igen. Jag började rida hos en tjej, A, som hade 12 hästar, varav 2 vuxna ridhästar, resten unghästar 2-3 år. Två valacker och resten hingstar...
Jag började även rida en ponny ungefär samtidigt som de andra två, en jättesöt New Forest med dubbeldiplom (så en fin ponny) via en kontakt på jobbet. Ponnyn slutade jag rida nu i januari men red honom under ett par månader.
 
Hos A så har jag ridit 3-4ggr/v sedan i somras, hon har två små barn (varav ett föddes i augusti) så det är inte så lätt för henne att hinna med. Jag red båda de två "stora" i början, men trivdes bäst med den ena, S, så med tiden har det svängt över till att jag ridit honom mer. Han är en stor kille på runt 175cm, f-13, svart, snygg och dessutom vansinnigt trevlig. Han är super ridmässigt, rör sig bra osv men har även ett himla fint temperament. Har ridit lite för tränare med honom i vinter vilket har varit jättenyttigt för mig. A har nu sålt den andra vuxna ridhästen så nu rider hon S lite mer än innan -men under vintern har jag börjat rida en av småttingarna så det fylls på. Så jag har lille F att rida med, en hingst född 2017. Otroligt söt och även han en riktigt trevlig häst. Nu är han ju väldigt ung så det är ju väldigt basic ridning, men han går i alla gångarter, fattar rätt galopp åt båda hållen och går att styra (oväntat bra faktiskt -väldigt balanserad!).
Nu har jag även börjat hjälpa min chef med hennes unghäst (R), fyra år är han. Har ridit honom ett par gånger och ska hjälpa till med honom nån gång i veckan är det tänkt. Han har varit fin de gånger jag ridit och kommer bli en trevlig dressyrhäst när han blir stor, just nu är han lite valpig (växer) och har lite hyss för sig men det tar sig. Så, det är ganska mycket häst nu trots allt ;) Jag är "hästsjuk" och är sååå sugen på egen, det får vänta lite -framförallt för att det tar ju en stund att spara ihop till en häst 😉- men planen är att skaffa egen igen när det är läge.
 
*S*
 
*F*
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress