camillajarnedal.blogg.se

Måndag 20 juli
Igår blev det tömkörning för Fille och det gick fint. Han är riktigt duktig och jag är extra impad av hans tålamod när jag trasslar med tömmarna och att han inte blir rädd när jag springer efter m.m. 
Idag blev det ett ridpass igen och idag var han piggare än i förrgår. En del tonårsfasorner idag med men jag jobbade bara vidare genom det så... Det var mest lite bristande styrning i galopppen och vi var lite nära att hamna i hinderförrådet en gång men ingen big deal. Fick lägga lite extra jobb på galoppen bara. Ja på tal om tonårsfasoner... Fille har rymt ur hagen igen. 2ggr(!) idag. Dumheter! Men det visade sig sen att en säkring gått och att strömmen var av. Det går inte, då smiter han (trots både gräs och kompis i hagen).
Efter Fille red jag både Julius och Spender en kort sväng. Stallägaren ska resa bort så då blir det nog lite ridning på Spender för mig del. Alltid trevligt :)
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress