camillajarnedal.blogg.se

Långhelg - ridning, treårstest m.m.
Mitt i långhelgen här. I torsdags kom mina föräldrar på besök och mamma var med mig i stallet. Där red jag Fille igen och han skötte sig finfint. Han hade sovit ute en natt så var lite trött, men kändes ändå fin att rida. Vi la även en stund på att lastträna vilket var nyttigt. Fille har ju inte åkt så många gånger så man får öva lite på lastningen så att det blir en enkel grej. I torsdags var han på väg att springa på direkt, men vi tränade på att gå på bitvis, att gå ett par steg fram, stanna, gå lite till, backa av osv. Gjorde efter Tobbe Larssons metod (länk till del 1 - det är fya delar) och det funkade bra. Fortsatt jobb med detta alltså.
 
 
Igår blev det en lång och intensiv dag, vi åkte på Unghästtest (treårstest) med en av hästarna från stallet. Blev inget diplom tyvärr men 46p och klass 1. Han blev väldigt hingstig och så var det försenat i programmet, så han hann bränna mycket av sin energi på parkeringen och i ren spänning. Hade han haft lite mer ork hade det troligtvis blivit diplom. Vi är ändå nöjda med resultatet utefter förutsättningarna och det var rättvisa poäng med bra omdömen. Han fick omdömet "visad i bra skick!" och jättefina kommentarer på ridprovet så det var roligt 😊 
 
Idag har jag varit ute på shoppingtur och fixat lite fluggrejer (luva, nåt extra flugpannband och flugmedel) till Fille. Regnar idag så idag är det lugnt men vi såg i igår och i förrgår att flugorna vaknat och flugluvan jag hade var tyvärr lite stor så den gned han av sig rätt fort... Inatt har han sovit inne och gör även kommande natt då det regnar och är lite kallare, men blir nog lite utehäst igen i veckan för det ska bli riktigt fint sommarväder... Ska strax bege mig till stallet och rida Spender, hoppas vi hinner emellan regnskurarna!
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress