camillajarnedal.blogg.se

Skärtorsdag
Idag jobbar jag hemifrån och var imorse iväg till Polisen för att förnya mitt pass. Lika stort trauma varje gång :S är det någon gång man ser riktigt kriminell ut så är det ju på passfotot... "munnen ska vara stängd och du ska se heeelt neutral ut". Suck, ska vara glad om jag blir insläppt i landet när vi ska ut och åka.
Nu ska jag strax åka till stallet, ska bara ta ett telefonsamtal till först. Igår hade Nelli vilodag efter avmaskningen och jag masserade henne samt tog en liten promenad.
 
Idag blev det longering (bilder från annat tillfälle dock). Avspänd Nelli förutom de första galoppfattningarna till höger, de blev lätt explosionsartade men efter ett par repetitioner så blev de lugna och fina. Lite roligt är det att se hur hon svarar på rösten för när jag säger "galopp" i vanlig samtalston så fattar hon antingen direkt, eller så ser man att hon hört vad jag sagt men det tar nån sekund innan hon tar galoppen (ska bara sortera ut benen först) men jag behöver inte upprepa kommandot utan hon fattar galopp när hon är redo liksom. 
 
 
 
 Vi avslutade med att promenera ut en sväng som avskrittning, lite väl blött nu när det regnat igen men hon fick iallafall se sig om och lyfta på benen över lite stock och sten. 
 ♦
Imorgon är det jag och denna tuffingen som hänger tillsammans. Första barnvaktningen på egen hand :p
 
 
Ellen - tävlingsryttare

Haha! Vilken fräsig bild :D

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress