camillajarnedal.blogg.se

2 augusti
God förmiddag (snart middag). Hoppas allt är bra med er.
Igår var jag hos min syster under dagen, vi gjorde ett försök på Hööks då jag hade tänkt köpa denna (länk) men det hade varit något strul med leveransen så den hade inte kommit in än. Tyckte den verkade smart, oavsett om man är i stallet eller ute och går. Nu på sommaren har åtminstone jag brist på fickor och då hade en sån här lätt "väst" kunnat underlätta.
 
Var i stallet på kvällen och pysslade med Nelli, lyckades få en smäll på handen när jag skulle kratsa hovarna så nu har jag ett snyggt blåmärke på fingret :p Stod och velade om jag skulle släppa ut henne utan flugtäcket eller inte men bestämde mig för att hon fick behålla det - och så vaknade jag inatt och hörde hur det ösregnade. Typiskt. Ska ta av henne det idag, ska vara lite sämre sämre väder ett par dagar nu.
 
Fick även ett jättefint erbjudande från en uppfödare igår, kan tyvärr inte "bara" hoppa på det så som det ser ut nu men det var ett riktigt bra erbjudande och jag är glad för det mitt i allt annat även om jag är åtminstone lite grinig. 
 
---
Nu är det dags att åka ut för dagens stalltur, får se vad vi hittar på idag.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress