camillajarnedal.blogg.se

16/3
Igår tog vi en ny omgång med ridningen, denna gång med lite sällskap i ridhuset men det tror jag hon tyckte var lite spännande. Ridningen gick bra ändå tycker jag, det är ju inte bra än men bättre absolut. Det är längre sträckor utan tjafs och sen får hon ett "utbrott", och sen är det ok igen. Hon är avspänd och går med bjudning mellan utbrotten och det går att jobba henne. Igår var jag snabbare med att "få om" skänklarna och rama in henne mer från början (innan har det tagit en stund innan jag kunnat släppa ner benen ordentligt utan att hon sparkat). Som sagt, hon sparkar fortfarande och blir tvärförbannad 2 sekunder, sen släpper hon det direkt och bara går vidare.
Vi jobbar på ;)
 
Idag grejade vi bara men imorgon är det på't igen.Förhoppningvis blir hon skodd imorgon med, det har skjutits upp två gånger nu pga att min hovslagare pajjat ryggen, men jag hoppas han är bättre imorgon. Skorna sitter på, men det är verkligen dags att sko om.
 
 
Katie

Jag kanske missat något men är hon inte mycket riden eller är det pga sadeln hon sparkar? Hur gammal är hon?

Svar: Hon är född 2008 men är väldigt grön och är en känslig häst som har lite "bagage" med sig. Ovanpå detta trivdes hon inte med sadeln -så jag provade ut och köpte en ny förra helgen, en likadan som hon haft innan. Som sagt finns det en del ovanor som hänger i (bland annat sparkandet...) så det är lite av ett omskolningsprojekt.
camillajarnedal.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress