camillajarnedal.blogg.se

Sommartid
japp, idag var det äntligen dags för sommartid! Lite snopet imorse bara när jag tyckte att jag ändå vaknat ganska tidigt - men sen så "förlorade" jag ju hux flux en timme.
Åkte ut till stallet strax innan lunch, tog av Nelli täcket och lät henne gå utan medan jag fyllde vatten, mockade hagen, diskade krubban och ja, gjorde allt möjligt. Sen när hon hade ätit lunch tog jag in henne för dagens ridning. Idag var vi lite wild and crazy och skippade både longering innan uppsittning (kom ihåg att jag senast förra veckan vid något tillfälle fick longera en halvtimme innan hon slutade med "arabsvans" och diverse lufthopp) och gramanen. Skrittade fram på vägen och sen red jag i paddocken. Hm ja, jag skulle kunna söka jobb som förhandlare i typ FN eller nåt, för oj vad det var krångligt för fröken i början idag. Hon testade lite allt möjligt och sen, som vanligt, så från ena stunden till nästa så bara det släpper och hon säger "okejdå" och travar iväg. Fin trav och jag red bara mjuka stora bågar för att stretcha loss sidorna. Det känns som att hon behöver värma upp både kroppsligt och mentalt innan hon kan slappna av och faktiskt ge det en chans...
 
Tror det är viktigt att när jag "vunnit" (dåligt ord egentligen men menar väl mer - övertygat) och fått fram henne så rider jag ett så behagligt pass som möjligt, jag vill överraska henne positivt och få henne att känna "jaha, var det bara det här? piece of cake!" och att hon ska känna sig nöjd när hon provat det jag ber om.
Som sagt, fin trav när vi var på samma spår. Sen kom en annan ut till paddocken så då fick hon kika lite på det, men travade på ett par varv till och slutade sen.
 
När jag var klar i stallet åkte jag hem, duschade och bytte kläder innan jag åkte ut till min syster. Där blev det årets första grillning och sen tog syrran tag i mitt hår och fixade till färgen lite. Kom hem för ett tag sen och nu är det dags att hoppa i säng och ladda för en ny arbetsvecka.
 


Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress