camillajarnedal.blogg.se

Våffeldagen och solgalopp
Finfin lördag idag. Om vi först backar till igår så åkte vi in till Göteborg på kvällen. En killkompis fyllde 30 och hans tjej hade styrt upp en överraskning för honom. Han trodde att de skulle gå ut och äta för att sen gå på bio, men när de kom till restaurangen så väntade ett gäng kompisar där. Haha, minen var obetalbar! Vi var på Boulebaren så det blev middag och avslutade med att spela en boule-turnering, en guide (mycket rolig typ dessutom) hade vi med som hjälpte oss med regler och teknik. Riktigt kul var det och mitt lilla tvåmannalag van storstilat :p Var hemma runt 01:30 inatt.
 
-hopp fram till idag-
 
Trött imorse efter gårdagen men med lite sovmorgon och lugn start vaknade jag sakta till liv. Var ner och handlade lite, bl.a saker till våfflor - eftersom det är våffeldagen.
På eftermiddagen åkte jag till stallet och skulle möta upp mina föräldrar som kom lite senare. Innan de kom så tog jag in Nelli och tvättade hennes bakben där hon har mugg. Sen fick hon stå ute igen och torka medan jag mockade m.m..
Dagens ridning blev utomhus i solen. Och idag har jag tom galopperat! Wohoo! Det var läge och ja, då körde vi helt enkelt. Och sen när jag väl hade galopp så passade jag på att galoppera en lite längre stund och bara låta henne rulla på. Funkade bra, det blev bara skutt precis i fattningen. Sen när jag bytte varv så blev det lite meckigare och galoppen höll inte så länge, men jag tror att hon blev trött och inte tyckte att hon orkade mer. När bensinen tog slut tog den slut helt och hon skulle inte gå fram mer utan stod mest och snurrade. Men jag fick fram henne igen och travade ett varv till innan vi saktade av och skrittade sen av ute på vägarna. Nä men det gick ändå riktigt bra. Det går bättre och bättre för varje dag.
 
Uppvärmning
 
 
Avskrittning
 
Och lite film med - ja, jag rider med graman och det är ju inte att föredra. Det är tillfälligt och att jag har den är som en säkerhetsgrej -framförallt som en hjälp för mig själv, men som synes går det såpass bra nu att dagar som idag kan jag ta bort den.
Katie

Jag har också ridit Snuggur med graman, till och från. Fäster den alltid ut med hans sidor så att jag lätt kan länga på den så att den inte längre har någon värkan. Den hänger liksom bara och så kan jag korta upp den om det händer någonting. Jag har också haft den som en säkerhet. Det fanns en period där min tränare till slut blev nervös, det skedde så mycket, allt var utom kontroll och olyckor skedde så då åkte gramanen på. Nu kan jag ha den om han är extremt pigg vid uteritt, mest för att klara av att hålla honom. Men länge sedan jag red med gramanen nu, tur att de finns när det behövs, skönt när man kan vara utan =)

Caroline och unghästen Stina

Men du, vad hon har tagit sig och blivit fin i kroppen snabbt! Trivseltecken ändå ;) Snyg hest.

Svar: Man blir ju lite hemmablind men det blev väldigt tydligt när jag tittar på filmen från provridningen och jämför mot helgen, haha hon ser nästan lite väl rund ut - men det är hon inte, IRL så är hon precis lagom hullmässigt - så nu är det dags att "plana ut" hösilageintaget och kanske landa på i alla fall 20kg :p God mat är fina grejer det! :p
camillajarnedal.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress