camillajarnedal.blogg.se

Stelt
Idag vet jag inte riktigt vad det var med Nelli, om det kan ha varit en kombo av de lite häftiga bockningarna i förrgår och kallt+blåsigt idag, eller något annat men jag tyckte att hon var stel i nacken. Hon protesterade inte på något sätt men halsen var som ett spett liksom och inte alls smidig, det var inte den "vanliga" känslan där hon kan tränga mot högerskänkeln utan hon var stel i halsen. Stackarn.
Gjorde så att jag bara joggade runt på stora åttor och försökte värma igång henne, sen skrittjobbade jag en del och avslutade med att skritta ut en sväng - hängde på stallägaren som skulle ut med hunden. Det gick bra! Hon var lugn och tyckte nog att det var kul att traska över stock och sten. Inga älgar att hetsa upp sig över idag :p
 
Imorgon ska jag ringa och boka tid för tandkoll och så. Ska även försöka matcha ihop det med när klinikens equiterapeut är på plats så blir det en sån koll med. 
 
Annars måste jag bara säga att idag var tredje passet i rad som hon inte sparkar alls i skritt och trav.... Framsteg!
 
 
 
 
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress