camillajarnedal.blogg.se

Tar det lite lugnt
Vi tar det lite lugnt för tillfället eftersom det bar emot lite häromdagen.
Igår satt jag upp och skrittade i paddocken, på långa tyglar gick det bra men när jag kortat upp så blev det lite tjorvigt ett tag. Skrittade på och redde ut situationen, sen släppte jag ut på långa tyglar igen och skrittade något varv till i (typ) samförstånd. Sen gick vi ut ur paddocken och red bort mellan hagarna. Skrittade bort och sen travade jag hemåt. Lite tveksamt, men jag tror mest hon tyckte jag var lite knäpp som ville trava på den hårda grusvägen. Travade ett par vändor på sista vägen tillbaka travade jag förbi gårdsplan och fortsatte bortåt en bit. Sen skrittade jag ner till galoppbanan och tog en kort raksträcka i trav där med, sen avslutade jag.
 
Idag har vi bara promenerat runt galoppbanan. Jag hoppas att jag snart ska kunna rida där och att det ska funka bra, idag ville jag mest se om- och isåfall hur tittig hon är. Well, jag kan ju börja någorlunda safe och inte typ rida iväg till "andra sidan" där hon inte ser stallet och sen sätta av i full galopp hemåt - det vore kanske lite väl vågat XD
 
 
 
På onsdag ska hon iallafall skos, och det är välbehövligt. Sen får vi se vad vi hittar på under veckan - jag har inte bestämt så mycket utan tar det som det kommer. 
 
Annars är jag väldigt spänd just nu, vi var på en visning i helgen igen och nu drar det väl igång imorgon med budgivning osv. Får se hur det utvecklar sig men jag hade verkligen velat vinna detta. Mycket fin lägenhet!
M

Rekommenderar dig att kontakta Per Waaler, han är otroligt duktig och hans specialitet är känsliga hästar med mycket humör och integritet. Om någon kan hjälpa dig med ditt fina sto så är det han!

Svar: Jag använder mig lite av "tänket" i jobbet med henne. Hon är svår på ett annat sätt än hästarna jag haft innan och behöver en annan approach helt enkelt.
Jag ska kolla upp henne så att det inte är något fysiskt som orsakar hennes svårigheter, men är hon ok så får jag klura lite extra på vilken hjälp jag behöver med henne.
camillajarnedal.blogg.se

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress