camillajarnedal.blogg.se

Förkylt...
Japp, skrev ju igår att jag hade ont i halsen och inatt vaknade jag vid 02 -skitförkyld. Inte kul. Gick sen upp vid 05:30 och åkte till stallet strax efter 06.
Idag bytte jag hage på Nelli i hopp om att bryta ett mönster där hon börjar rusa på eftermiddagarna, men det gick inget vidare. Hon var lugn när jag lämnade stallet vid 9 men hade börjat rusa på förmiddagen så de hade flyttat upp henne i grusruta. Det knäppa är att hon blir lugn i rutan, även om hon inte ser de andra hästarna då (eftersom rasthagarna ligger på baksidan stallet). Knashäst. Nu får jag testa imorgon igen, sen ska vi se om hon kan tänka sig att gå ihop med quartertanten Ida gick med - och duger inte det så får hon flytta in i grusruta över vintern. Det är inte hållbart att hon idiotspringer så, i somras vid ett av hennes såna infall så hoppade hon ju ut ur hagen till exempel... Well, får testa lite olika lösningar och se vad som duger för damen.
 
Quartertanten Bellona i täten
 
Efter stallet åkte jag hem och sov ett tag till och strax efter lunch laddade jag med Ipren och åkte till Ylva för att hänga med henne på träning. Gick bra, och även lastningen som kan vara lurig med hennes häst. Och alltså gården träningarna var på är sååå fin, det är ett privatstall som ligger avsides så väldigt lugnt område. Hemsk väg till gården (smal grusväg med diken på sidorna så man vill inte få möte när man har hästtransporten på, och rätt branta backar som inte kan vara roliga på vintern) men det ligger jättevackert vid en liten sjö, fina hagar, fint ridhus osv. Härligt.
 
Som sagt, skitförkyld igen så imorgon blir det vila för mig så att jag är bättre till måndag.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress