camillajarnedal.blogg.se

Helgen
Igår startade jag min dag tidigt, strax efter 6 rullade jag mot stallet för morgonfodring och utsläpp. Riktigt kallt igen (-8) men superfint, där på morgonen var det helt stilla och inte ett moln på himlen.
 
 
Medan hästarna åt så tömde jag min box och började förbereda lite för dagens pryl-flytt genom att bära ner min täckesbox från loftet m.m. Släppte ut hästarna och åkte sedan hem för att sova en stund till. Sedan när jag vaknade igen så åt jag en "second breakfast" och lekte lite med Moses
 
 
 
Mötte upp pappa i stallet vid 14 och så packade vi in alla saker i transporten för att köra hem till dem för lagring. Fikade lite med stallägarna med. Jättetråkigt att flytta därifrån. Stallägaren grät till och med (jag med såklart). Supertrevligt stall (och folket där) och även om jag ändå skulle flyttat därifrån nästa år när vi själva flyttar så hade det varit en annan sak, under andra omständigheter. Detta var bara ytterligare ett led i hela den här skithistorien kring Nelli.
Hur som helst, vi kom iväg till slut iallafall och åkte ut till Skaftö där "lyckas stapla alla prylar som jag samlat på mig genom åren utan att drunkna"-momentet startade. Men det gick faktiskt riktigt bra ;) Det som är kvar är att stoppa in de sista täckena, de håller på att tvättas igenom nu så det blir lite efter hand.
 
Idag, söndag, har jag tvättat vidare under dagen och så har syster och Cornelia varit med därute, tittat på hästarna i hagen, åkt fyrhjuling och badat i spabadet.
 
 
 
 
Nu är jag hemma igen och har dammsugit och tvättat, duschat, ätit och nu ska jag hänga tvätten. Imorgon är det jobb igen och jag ska även till C. Planen än så länge är att rida C (och passa C2 som står i samma stall) imorgon och sedan rida N på tisdag och torsdag. Kan tillkomma mer under veckan men det är planen just nu.
Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress